A pirate's life for me! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Laura Meel - WaarBenJij.nu A pirate's life for me! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Laura Meel - WaarBenJij.nu

A pirate's life for me!

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 April 2016 | Zweden, Stockholm

Ahoy maties!
Weer een nieuw reisverslag, en waarschijnlijk een van mijn laatste! De sneeuw is hier al gesmolten en vandaag was het maarliefst zes graden (zes graden!! Ik heb maar zonnebrandcreme opgedaan voor de zekerheid). Helaas betekent dat dat ik over drie weekjes alweer naar huis moet. Ik zeg helaas, want er is een hoop dat ik hier ga missen, maar ik krijg er ook een hoop voor terug! Fijn om jullie straks allemaal weer te zien :)
Afgelopen week was het zover: Pirates of the Baltic Sea! Zondagochtend om half vijf moesten we bij de universiteit verzamelen. Sommige mensen waren niet eens naar bed gegaan de nacht ervoor, maar ik heb toch maar even twee uurtjes slaap meegepakt. Toen de bus vertrok was het na tien minuten doodstil, iedereen lag te pitten. Eindbestemming: Helsinki! Om een uur of twee kwamen we daar aan, en kon de pret echt beginnen. Dachten we. Eerst moesten we nog inchecken, en echt, als je die zaal met mensen had gezien dacht je dat we om middernacht de boot nog niet op zouden zijn. Dat viel gelukkig mee! Om kwart over vier waren we door de douane en op weg naar de boot. Ofja, boot. Zeg maar liever gigantisch cruiseschip. Maar dan ook echt gigantisch! Er konden 3000 mensen op, waarvan 1200 Erasmus studenten. Het leuke aan dit evenement was dat het niet alleen voor de Erasmus studenten van Oulu was (dat zijn er ook geen 1200 haha) maar voor Erasmus studenten uit heel Finland, Estland, Letland en Litouwen! Supergaaf en de uitgelezen kans om nieuwe mensen te ontmoeten.
Maar goed, terug naar het cruiseship. Bij binnenkomst kwam je in een gigantische hal, het was net een winkelstraat, met aan de uiteinden kroegen. Het was enorm groot, en er hing zo'n gezellige sfeer! We gingen natuurlijk eerst naar onze kamer om ons op te frissen en onze spullen weg te zetten. Het was maar een piepklein hokje met twee stapelbedden dus het was binnen een mum van tijd een gigantische puinhoop. Daarna was het tijd voor de ontdekkingstocht! (Tussen twee haakjes, ondertussen hebben veel mensen hier een bijnaam gekregen en de mijne is Dora the Explorer, je weet wel, Dora dat meisje van de kindertv hahah, lang verhaal maar waar het kan worden er door mij en de rest woordgrapjes gemaakt over exploren, dus nu was het mijn taak om het schip te gaan exploren!) We hebben lekker winkeltjes gekeken en daarna ons eerste biertje op het schip gedronken. Vervolgens was het tijd voor de Welcome Show, maar die was niet heel spectaculair, vooral praatjes van de bemanningsleden en de organisatoren van het evenement. Om kwart over negen was ESN Oulu aan de beurt voor het buffet, wat enorm was en supergezellig met ons allemaal (bijna iedereen ging naar dit evenement, megaleuk!). Daarna was het feesttijd! Het heette niet voor niks Pirates of the Baltic Sea, dus iedereen had zich omgetoverd tot piraat, compleet met haak en ooglapje, en op het allerbovenste dek van het schip was een club. Ik kan alleen zeggen dat ik niet veel geslapen heb die nacht haha.
De volgende dag rond tien uur waren we in Stockholm. Een paar vrienden en ik hadden de twee uur durende bustour geboekt door Stockholm met gids, en ik kan je zeggen, ik ben helemaal verliefd geworden op Stockholm. Wat een prachtige stad! En zoveel geschiedenis. Ik baalde echt dat we maar tot vier uur hadden, dan zou het schip weer vertrekken. Ik heb alles vooral van de buitenkant kunnen bewonderen, maar ik ga zeker nog eens terug om alles van binnen te zien. Echt een aanrader! We zijn expres teruggelopen naar het schip in plaats van met de bus te gaan om zoveel mogelijk te zien.
Dus, om vier uur waren we weer terug, en om vijf uur was het tijd voor Grease! Ja ja, in de bar op het schip werd de musical Grease kleinschalig opgevoerd. We hadden van te voren kaartjes moeten reserveren, en je kon kiezen om kaartjes te kopen en goede plaatsen te hebben, of een gratis kaartje te halen en op een plaats te zitten met beperkt zicht. Wij hadden dat laatste gedaan, want ja wie heeft Grease nou niet al tien miljoen keer gezien. Eenmaal in de bar waren we echter de eersten van de beperkte zicht plaatsen, dus we konden zelf kiezen waar we wilden zitten en we hadden perfecte plaatsen, we konden alles prima zien dus dat was toch wel leuk :) En de musical was zo gaaf! De acteurs konden geweldig zingen en dansen, dat was echt een van mijn hoogtepunten van de cruise! Die avond was het thema prom night, dus na Grease en na de tweede keer buffet (nomnomnom) haalden we onze hakken en jurken tevoorschijn en was het tijd voor de tweede avond feest! En wat voor feest haha. Wederom niet veel geslapen, maar dat maakte niet uit want de volgende dag was het tijd voor de acht uur durende rit naar huis. Maar niet voordat we nog even van het ontbijt aan boord genoten hadden, toch altijd lekker zo'n buffetontbijt :)
Dus op de terugreis lag iedereen weer te maffen, wat op t moment zelf best fijn was maar die nacht toen ik naar bed wilde was ik natuurlijk klaarwakker haha. Terug in Oulu zijn was een beetje saai na die mega geweldige maar veel te korte piratencruise. En zoals ik al zei, afgelopen week is alle sneeuw gesmolten en schijnt de zon zelfs af en toe! Dat is best raar ineens, maar toch geen onwelkome verandering.
En nu is mijn laatste weekje school alweer aangebroken! Volgende week maandag heb ik mijn laatste les, en daarna staat er nog een reisje naar Tallinn en Riga gepland. Dan nog een weekje hier en dan met gemixte gevoels weer terug naar huis!

Yarrrrrrrr!
Dora the Explorer

  • 11 April 2016 - 23:05

    Marleen:

    Hoi lief piraatje! :)

    Klinkt allemaal heel cool! Ik begrijp je gevoel heel goed, je wilt nog lang niet weg omdat het zo geweldig is met hele leuke mensen en het gaat allemaal zo snel! Dus geniet daarom maar extra van je laatste week school, je reisje en alle andere laatste dagen! En natuurlijk het lekkere 'warme' weer :p hoop je snel weer te spreken! Kusjes en een dikke knuffel van je Hongaar :')

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hallo! Ik ga van januari t/m april in Oulu studeren. In deze blog ga ik vertellen over mijn avonturen! :)

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 3453

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 02 Mei 2016

Winterse studietaferelen

Landen bezocht: